שלום חנוך, בחדשות המהדורה המרכזית של ערב חג

שמעתי את שלום חנוך, אומר ממש עכשיו, שהמדינה צריכה אימא. אני מסכימה.
אימא לא הייתה מסכימה שעשרים אחוז מהילדים יהיו רעבים. אימא לא הייתה מסכימה לזה שיהיו פערים כאלה בין ילדיה.
לא מחמיא: תורכיה מקדימה אותנו.
אז במה נהיה גאים?

5 תגובות to “שלום חנוך, בחדשות המהדורה המרכזית של ערב חג”

  1. יאיר דקל Says:

    יש לי בעיה עם הסטטיסטיקות. אינני מאמין שעשרים אחוז מן הילדים עניים. אינני מאמין שמספר המובטלים ומחוסרי העבודה כה גדול. אם אלה היו הנתונים האמיתיים, הייתי רואה את האנשים המחפשים אוכל בפחים (לא בשכונה שלי, אלא בשכונות עוני אמיתיות).
    מנסיוני, אני יודע שאנשים משקרים לסטטיסטיקאים. זה לא רק במגזר מסויים, אלא במגזרים השונים. הישראלים הינם חרוצים – בעבודה השניה שלהם. זאת שלא מוצהרת למעביד ולא למס הכנסה.

  2. benziv Says:

    אני מאמינה לסטטיסטיקות של ה-OECD.

    בנוסף, סיפור קטן:

    עמדתי בערב החג, בתור, בסניף הדואר של קריית נורדאו שבנתניה, אתמול. אני מזמינה אותך לעמוד שם. זה בהחלט תור ש75% של העומדים בו נראים עניים. לדעתי אין להם שום סיכוי למצוא משרה שנייה ואם כן, היא עבודה פיזית קשה. האמת שהרגשתי טוב לעמוד בין האנשים האלה, שהתור הגדול, שהעמיד אותם גם מחוץ לגדר, לא הצליח לעורר את זעמם. הם למדו לחכות ולשתוק… ממש הזדהיתי איתם.

  3. aida Says:

    האנשים שבתור למדו גם שאפילו אם יצעקו , אף אחד לא ישמע אותם.
    כל הכבוד לשלום חנוך שהשתמש במטפורה כל כך מרגשת כי אימא בטוח הייתה שומעת גם את הלחש של 20% מהעניים.

  4. aida Says:

    תיקון :20% מאוכלוסיה (הילדים) שהם עניים

  5. benziv Says:

    מסכימה!

להשאיר תגובה

