הנחיית קבוצות: כשהקבוצה חצויה

אומרת אחת המשתתפות: הקבוצה חצויה. נכון.

קבוצה חצויה היא תופעה ידועה. הייתי אומרת שאפשר לדבר אז על קבוצה מקוטבת (גשטלט). נכון הדבר במיוחד כאשר מחצית הקבוצה נמצאת בקוטב אחד והמחצית השניה בקוטב אחר.

במקרים רבים הקבוצה בנויה מפרורים של תת קבוצות.

וכמעט תמיד ניתן למצוא שהאנשים נמצאים במקומות שונים סביב אינטרסים ומציאויות אחרות, כלומר, הקבוצה יכולה להיות חצויה בנושא אחד ובנויה מתת קבוצות רבות בנושא שני.

אני אוהבת לראות את התהליכים האלה של פרוד והתמזגות בתוך קבוצה, ולשאול את עצמי את השאלות הבאות:

1. מה קורה?

2. איך הדברים קורים?

3. האם להתערב מילולית? גופנית? אחרת?

4. אם כן באיזו התערבות לצאת?

5. מה המחיר שהקבוצה, היחידים, ואני – משלמים בכל מצב? 

6. מה הרווחים של הקבוצה, היחידים, ואנכי במצב הזה?

7. מהם התהליכים שיכולים להביא לשינוי? להקפאה?

ועוד.

אני אוהבת את המצב הזה, שהוא אף פעם לא מצב של התחלה, ומסמן את התקדמות הקבוצה. היום הייתה לי קבוצה כזו.

לחלקם היה קשה. יש להם תפיסות מעניינות על מהי קבוצה טובה, וכנראה שכך לא נראית בעיניהם קבוצה טובה.

מעניין. 

לי היה נהדר!

כתיבת תגובה