מציאויות מרובות – כלי/מדריך ליועצים ארגוניים

את השאלות הרשומות מטה, אני שואלת בכל פעם שאני נכנסת לארגון, או שומעת עליו מאנשים שאני יועצת להם.

אחת ה"הפתעות" שאני מגלה, היא בדיוק סביב המונח "מציאויות מרובות", שמתייחסת לעובדה שכל אחד מהאנשים חי בעולם משלו.

ולכן טוב שיש ערכת שאלות מוכנה מראש, עליה ניתן להוסיף כמובן עוד:

1. איך זה שאחרים רואים בצורה כל כך שונה ממני את ההתרחשות?

2. אם אני מניחה שיש לכולנו מטרה משותפת, איך זה שאין לנו תמונה אחת של המצב ומה צריך להיעשות?

3. איך זה שאנשים מסוימים לא קיבלו את המטרה, התהליך או המבנה הרצוי להם עצמם (לפחות כמו שאני רואה אותם)?

4. האם יש משהו בעל ערך בכל אחת מהתפיסות האחרות המוצגות ע"י האנשים? האם אפשר להשיג תרומה?

5. איך והאם ליצור מציאות אחרת – משותפת יותר לכולם? מה זה צריך להיות – המציאות הזו? איך תראה?

אחרי שגמרתי לשאול את השאלות האלה – אני תמיד מבינה יותר. כלי טוב.

כתיבת תגובה